Modele i histora





Polecamy również:

Maybach

modele i historia

Maybach jest niemiecką marką luksusowych i sportowych samochodów wysokiej klasy. Na dzień dzisiejszy pojazdy te są niemal najdroższymi produkowanymi seryjnie autami na świecie. Siedziba firmy umiejscowiona jest w niemieckim Sindenfingen. Przedsiębiorstwo Maybach Manufaktur należy do koncernu Daimler-Chrysler AG.

Maybach - historia marki oraz jej modeli miała swój początek w 1909 roku. Wtedy to niemiecki konstruktor - Wilhelm Maybach wraz z synem Karlem założyli firmę Maybach Motorenbau.

maybach historia

Początkowo produkowano tam wyłącznie silniki dużej mocy m.in. do sterowców Zeppelin. W związku z uzyskanym doświadczeniem oraz kontaktami z Daimlerem, działającym w branży motoryzacyjnej, zaczęto konstruować również samochody. Firma Maybach produkowała wówczas silniki z zapłonem iskrowym do samochodów, jednostek pływających, a także pojazdów szynowych. Należy dodać, iż była ona jednym z pionierów wykorzystujących silniki Diesla.

Po zakończeniu I wojny światowej w 1918 roku zakazano Niemcom produkcji lotniczej. Firma Maybach Motorenbau mogła się wówczas skupić na produkcji luksusowych pojazdów osobowych.

Pierwsze auto Maybacha pojawiło się w 1919 roku. Dwa lata później powstał model W3 z 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 5,7 litra. W 1926 roku debiutował zaś Maybach W5 (pojemność silnika - 7 l.).

W 1929 roku swoją premierę miał pierwszy na świecie samochód napędzany silnikiem V12 – Maybach DS.

Najlepsze wersje tego modelu: DS7 oraz DS8 posiadały 7 i 8-litrowe silniki o mocy 150 i 200 KM i nazywały się Zeppelin. Zaś wariant DS8 wyposażony został w 7-biegową skrzynię biegów.

Miedzy 1934 a 1941 rokiem stworzono także szereg aut niższej klasy: SW 35, 38 i 42.

W 1938 roku w wyniku kooperacji firm: Maybach i Fulda powstał prototypowy samochód na bazie SW38, osiągający prędkość do 200 km/h.

W czasie II wojny światowej firma Maybach zajmowała się wyłącznie produkcją na potrzeby militarne. Tworzono silniki i przekładnie do czołgów, ciężarówek, transporterów czy małych jednostek pływających.

Po 1945 roku próbowano wrócić do produkcji samochodów, lecz niestety nie zdołano tego dokonać.

W 1960 roku zmarł Karl Mybach. Wtedy to pełne prawo do posługiwania się marką Maybach uzyskał koncern Daimler-Benz.

Pierwszy raz od zakończenia II wojny światowej, w 1997 roku, przedstawiono nowy model Maybacha. Od tamtej pory ta niemiecka firma zaczęła bardzo dobrze prosperować.

W roku 2002 zaprezentowano dwa modele Maybacha: 57 i 62. Trzy lata później swoją premierę miał Exelero – samochód przekraczający prędkość 350 km/h.

Nowością marki Maybach z 2011 roku jest dwudrzwiowy Xenatec Cruiserio Coupe (z silnikiem V12 o mocy 612 KM i prędkości maksymalnej równej 275 km/h), którego wzorem był Maybach 57S.

Historia Maybacha w Polsce zaczęła się w 2003 roku. Od tamtej pory samochody tej marki nabyło ok. 20 osób w naszym kraju. Pod koniec 2010 roku powstał jedyny w Polsce salon marki Maybach, znajdujący się w Warszawie. Najdroższym autem w kraju jest właśnie pojazd tej niemieckiej marki.

Samochody tej niezwykle luksusowej marki wykonuje się wyłącznie na zamówienie. Na wyprodukowanie i odebranie Maybacha czeka się kilka miesięcy.